För dig som är eller vill bli leverantör har vi samlat riktlinjerna och rutinerna på en och samma sida.
Länk till riktlinjerna och rutinerna
Det finns en sida där vi har samlat allt som rör ersättningar till leverantörer, registrering av utförd tid samt statistik och ansökan för att skaffa SITHS-kort.
Länk till sidan om ersättningar med mera
SITHS-kort tjänste-id. Ansöka, ändra och avsluta Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
En sida med information och manualer gällande Pulsen, Cosmic Link, Procapita HSL, SITHS-kort, Pascal och Synergi.
Systemförvaltning Vård och omsorg
LOV står för lagen om valfrihet. LOV-insatser är stöd och service där det går att välja vilken utförare man vill ha.
Boendestöd – länk till sida där du hittar godkända utförare av boendestöd i Västerås stad.
Hemtjänst – länk till sida där du hittar godkända utförare av hemtjänst i Västerås stad.
Ledsagarservice – länk till sida där du hittar godkända utförare av ledsagarservice i Västerås stad.
Här publiceras två gånger årligen minnesanteckningar samt de bildspel/presentationer som visats på respektive nämnds förvaltningsinformation. Informationen riktar sig till dig som är verksam inom verksamhetsområdet för Äldrenämnden och/eller Nämnden för personer med funktionsnedsättning.
Minnesanteckningar Förvaltningsinformation ÄN 29 mars 2023 Pdf, 139.5 kB.
Trygghetsskapande teknik särskilda boenden - Ulrika Stefansson Pdf, 870.9 kB.
Statsbidrag 2023 - Monica Henriksson och Carina Lundmark-Ågren Pdf, 284 kB.
Kontinuitetsplan el-bortfall - Johanna Hedvall-Åhlberg Pdf, 307.8 kB.
Faktureringsvillkor - Sanna Salih Pdf, 341.7 kB.
Enheten för digital utveckling - Anne Almqvist och Patrik Hedman Pdf, 366.9 kB.
Nära vård-nuläge - Cecilia von Alten Pdf, 2.7 MB.
Minnesanteckningar Förvaltningsinformation NF 30 mars 2023 Pdf, 124.9 kB.
Bilaga 1 Statsbidrag 2023 NF Pdf, 282.3 kB.
Bilaga 2 Kontinuitetsbortfall el Pdf, 307.9 kB.
Bilaga 3 Faktureringsvillkor NF Pdf, 316.1 kB.
Bilaga 4 Digital utveckling Pdf, 645.6 kB.
Bilaga 5 Nära vård ÄN och NF Västerås mars 2023 Pdf, 2.7 MB.
Johan Crusefalk är Västerås stads ombudsman för äldre och personer med funktionsnedsättning. En av hans uppgifter är att vara samarbetspartner till utförare och leverantörer i frågor som rör ert arbete med synpunkts- och klagomålshantering.
Som utförare har du ett eget ansvar att:
Ombudsmannen för synpunkter och klagomål har tre huvudsakliga arbetsuppgifter:
Alla utförare, såväl i stadens egenregi som externa, bedriver sin verksamhet genom avtal med eller beställning från Västerås stad. Om du som utförare upplever att avtalssamverkan med Västerås stad på ett eller annat sätt inte fungerar, så kontaktar du i första hand beställare vid enheten för beställning, upphandling och avtalsuppföljning (BUA) inom Vård-och omsorgsförvaltningen.