Här hittar du länkarna från Vårt Västerås-sidan
Vill du läsa mer om något som stod i vår annons i Västerås Tidning den 30 januari? Då ska du klicka här!
Här hittar du länkar till stadens Facebooksidor, bloggar och Twitterkonton. Längre ner på sidan kan du läsa om vilka regler och riktlinjer vi följer och vad som händer med de frågor och synpunkter som kommer in till staden via sociala medier.
Västerås stads konton i sociala medier bevakas under kontorstid alla vardagar året runt. Vi välkomnar frågor och synpunkter inom alla de områden som hör till stadens verksamhet. Alla synpunkter och frågor som kommer in via de sociala mediekanaler som Västerås stad använder är inkomna handlingar och hanteras enligt våra normala rutiner.
Det är inte tillåtet att publicera kränkande personuppgifter på Västerås stads sidor i sociala medier. Det är inte heller tillåtet att publicera inlägg eller kommentarer med följande innehåll:
Inlägg och kommentarer med kränkande eller otillåtet innehåll på konton som administreras av Västerås stad tas bort och i de fall då ett inlägg eller en kommentar även bryter mot kanalens regler rapporteras avsändaren till leverantören (exempelvis Facebook, Twitter, Instagram).
Vi ber dig att tänka på att Västerås stads Facebooksida är en offentlig kanal. Om du använder sidan för att komma i kontakt med Västerås stad, så överförs informationen samt personuppgifter alltid till en organisation utanför kommunen (exempelvis Facebook, Twitter, Instagram). För din egen skull rekommenderar vi dig att inte skicka känslig eller sekretesskyddad information till oss via sociala medier. Inlägg av personlig karaktär eller där den personliga integriteten kan äventyras kommer vi att ta bort. Dessa ärenden hänvisar vi i stället till våra andra kontaktvägar, exempelvis kontaktcenter@vasteras.se eller 021-39 00 00.
Information om hur vi hanterar personuppgifter
I vårt arbete med sociala medier följer vi de riktlinjer som har tagits fram av Sveriges kommuner och landsting, E-delegationen och Datainspektionen.