Visa sökformulär

Uppleva och göra

Kultur

I Västerås finns många olika föreningar.
I Västerås finns 9 bibliotek
och 1 bokbuss.
Det största biblioteket är Stadsbiblioteket
som ligger mitt i staden.
Där kan man låna böcker, skivor, filmer
och läsa tidningar från hela världen.
Här finns också datorer
som man kan surfa på internet med.

Svartån rinner genom Västerås.
Västerås ligger vid sjön Mälaren.
Du kan åka båt på Mälaren.
Du kan gå och cykla längs Mälaren.

Fritid

Det finns flera badhus och idrottsanläggningar
i Västerås. Kristiansborgsbadet
och Lögarängsbadet är två badhus.
På området Rocklunda i Västerås
finns många idrottshallar.
På området ordnar olika företag
stora evenemang och mässor varje år.

Publicerad

Senast ändrad