Logotyp
Visa sökformulär

Gymnasieskola

Efter grundskolan fortsätter de flesta
eleverna till gymnasieskolan.
Det finns gymnasieskolor
som kommunen sköter.
Det finns också gymnasieskolor
som kommunen inte sköter.
De kallas fristående skolor.

På gymnasiet väljer eleverna ett program
som de vill läsa.
Det finns 25 gymnasieskolor i Västerås.
Västerås stad sköter 9 gymnasieskolor.
16 gymnasieskolor är fristående skolor.
På gymnasieskolorna finns många olika
nationella program.
Det finns även lokala program.

Publicerad 2015-03-30 11.03

Senast ändrad 2016-11-02 12.52