Äldreboenden
Ibland är det svårt
att bo kvar hemma
när du är gammal.
Det kan vara svårt om du är sjuk
eller behöver mycket hjälp.
Då kan du få bo
på ett äldreboende.
På äldreboendet finns personal
som kan hjälpa dig
med det du behöver.
De kan hjälpa dig
både på dagen och på natten.
Det finns många olika äldreboenden.
Du kan bo ensam
eller tillsammans
med din man eller fru.
Du kan ringa till en biståndshandläggare
om du vill veta mer.
Telefonnummer: 021-39 27 25
Stöd till släktingar och vänner
Om du tar hand om en släkting eller en vän
som är sjuk eller behöver extra hjälp
kan du få stöd av kommunen.
Du kan till exempel få träffa andra
som också tar hand om en släkting eller vän.
Om du vill fråga något
kan du ringa 021-39 27 25.