Den 15 december startar ett pilotprojekt om besöksregistrering i stadshuset. Projektet kommer sedan att pågå till och med 31 mars 2021. Under testperioden ska du som besöker oss registrera dig i någon av terminalerna som finns i stadshusentrén.
Genom registreringen kan vi ge snabbare service i receptionen, förbättra vårt brandskyddsarbete och uppnå högre säkerhet i våra lokaler. Vi kan också se statistik över antal besök och vilka kategorier som ärendena gäller.
Förhoppningen med projektet är att flera av stadens verksamheter ska kunna använda sig av besöks- och ärenderegistrering i framtiden.
Ska du till receptionen väljer du ”Receptionen kölapp” på pekskärmen. Ange sedan vilken kategori som ärendet gäller. Därefter får du en kölapp till receptionen.
Du som ska på ett förbokat möte behöver checka in. Det gör du med den QR-kod du fick i samband med kalenderbokningen. Scanna QR-koden i läsaren som finns under pekskärmen och följ instruktionerna. Medarbetaren i stadshuset får då en avisering om att du är på plats. Vänta sedan på att denne hämtar dig i receptionen. Saknar du en QR-kod kan du registrera dig manuellt via pekskärmen. Registreringen gäller dygnet runt, alla dagar. Efter avslutat möte ska du checka ut i någon av terminalerna.
Behöver du hjälp kan du fråga personalen i receptionen.
Besök oss bara om du är frisk. Tänk på att hålla avstånd och att följa övriga rekommendationer.
Besöksregistreringen är ett pilotprojekt som kommer att pågå till och med 31 mars 2021. Genom projektet kommer vi att kunna utvärdera tekniken och att åtgärda eventuella brister. Förhoppningen är att flera av stadens verksamheter ska kunna använda sig av ärende och besöksregistrering i framtiden.
Publicerad
Senast ändrad