Visa sökformulär

Förändringar kring hjälpen med inköpsstöd till riskgrupp +70 från 1 oktober

Från den 1 oktober kommer tiderna för när Frivilliga Resursgruppen (FRG) levererar varor att förändras. 1 oktober till den 13 november kommer FRG att leverera varor endast under fredagar. Då kommer kontakten att tas torsdagar och fredagar.

De dagar du kan ringa in din beställning fram till den 11 november är måndagar, tisdagar och onsdagar mellan klockan 08:00 – 12:00. Telefonnumret är som tidigare 021-39 27 25.

Förändringen beror på att Västerås stad successivt kommer att avveckla FRGs uppdrag med att hjälpa personer med att handla.

Notera att sista dagen för beställning är 11 november, och 13 november kommer stödet att göra inköp att upphöra. Då behöver du se till att du får hjälp med inköp på annat sätt. Kanske kan någon i din närhet hjälpa till, eller kanske kan du handla via internet? Det finns också möjlighet att ansöka om biståndsbeslut för hjälp med inköp. Om du undrar något kring allt detta kan du alltid fråga oss nästa gång du ringer in din beställning. Telefonnumret är alltså samma som tidigare, 021-39 27 25.

Nyhetsbild

Publicerad 2020-09-29 15.54

Senast ändrad 2020-09-29 15.54