Visa sökformulär

Angående störningar i telefonin

Det var störningar i vår telefoni på tisdagen 18/6. Det innebar att det inte gick att komma fram på Västerås stads telefonnummer. Felet var åtgärdat vid halvfyra-tiden på eftermiddagen.


UPPDATERING klockan 15:30:

Problemet är nu åtgärdat och det ska gå att ringa som vanligt till och från Västerås stads nummer. Om du upplever fortsatta problem ska det fungera igen om du startar om telefonen.

UPPDATERING klockan 14:50:

Tele2 meddelar att en del av problemen är åtgärdade. Det går nu att ringa från och till Tele2 från samtliga operatörer, förutom från och till Telenor. De jobbar med att åtgärda de problemen.

Tidigare information, tisdag förmiddag:

Just nu är det störningar hos Västerås stads telefonileverantör Tele2. Det gör att du kanske inte kommer fram när du ringer till oss på 021- 39 00 00 eller andra 39-nummer som går till oss. Ibland fungerar det. Tele2 undersöker vad som är fel.

Tills felet är åtgärdat finns möjligheten att maila den person du söker. Mail till Västerås stads medarbetare följer formen fornamn.efternamn(at)vasteras.se

Om du behöver ringa 112 och det inte fungerar, gör såhär: Ta ur SIM-kortet ur telefonen. Då söker mobilen upp en annan operatör av sig själv. Försök igen.


Publicerad 2019-06-18 10.59

Senast ändrad 2019-06-18 15.52