Här hittar du länkarna från Vårt Västerås-sidan
Vill du läsa mer om något som stod i vår annons i Västerås Tidning den 27 februari? Då ska du klicka här!
Vi gör en undersökning om service en gång om året. I den har vi bland annat med områden som bygglov, markupplåtelser och miljö- och hälsoskyddstillsyn.
I NKI-servicemätning, som undersökningen heter, mäts både Nöjd-kund-index och ett antal servicefaktorer. Resultatet gäller mätningen som pågick under hela 2019. Vi redovisar här lite kort för varje kategori.
Sedan 2015 svarar både företag, privatpersoner och andra intressenter på frågorna i undersökningen.
Nöjd-kund-index i snitt på 70. De olika servicefaktorerna har följande resultat:
Förslag till förbättring för ökad nöjdhet är att se över rutiner för ökad effektivitet och bättre information. Det gäller framför allt möjlighet att komma i kontakt med rätt person. Samt information på webbplatsen och om processer och rutiner.
Nöjd-kund-index i snitt på 75. De olika servicefaktorerna har följande resultat:
Förslag till förbättring för ökad nöjdhet är att se över rutiner för kompetens och effektivitet. Det gäller framför allt möjligheten att förbättra förmåga att ge råd och vägledning samt hålla tiden för handläggning.
Nöjd-kund-index i snitt på 78. De olika servicefaktorerna har följande resultat:
Förslag till förbättring för ökad nöjdhet är att se över rutiner kring effektivitet och information.
Är du intresserad av hela rapporten eller äldre undersökningar? Kontakta Maria Spennare: maria.spennare@vasteras.se, eller 021-39 51 00.