Logotyp
Visa sökformulär

Sociala nämndernas förvaltning

Sociala nämndernas förvaltning arbetar på uppdrag av de tre sociala nämnderna.

Sociala nämndernas förvaltning (SNF) består av strax under 400 medarbetare som har sina arbetsplatser i stadshuset samt i fem lokaler i centrala Västerås. Förvaltningen arbetar på uppdrag av tre nämnder inom det sociala området:

  • Äldrenämnden
  • Nämnden för personer med funktionsnedsättning
  • Individ- och familjenämnden

Förvaltningens medarbetare tar bland annat fram underlag till nämnderna för beslut i strategiska frågor. Det innebär också ett ansvar att följa aktuell forskning och ny lagstiftning inom nämndernas ansvarsområden.

Förvaltningen ska också beställa och upphandla sociala tjänster och tecknar avtal med utförare av olika verksamheter. Man utvecklar och följer upp det arbete som görs i de många verksamheterna.

Sociala nämndernas förvaltning ansvarar för myndighetsutövningen inom det sociala området, d.v.s. Västerås stads socialtjänst, och det är där den största delen av medarbetarna finns. Det olika socialkontoren och vissa andra verksamheter är fördelade på fem kontor runt om i staden, medan de förvaltningsövergripande verksamheterna finns i stadshuset.

Om du vill ha ett exemplar av en verksamhetsberättelse i tryckt form kan du kontakta Sociala nämndernas förvaltnings kommunikatör på telefon 021-39 11 83 eller 021-39 12 63. Digitala versioner av verksamhetsberättelserna hittar du längst ner på sidan.

Just nu rekryterar vi

Vi söker dig som är socionom . Vi är många, den största yrkesgruppen inom SNF, men vi behöver bli fler. Om du vill bli vår kollega kan du läsa mer på den här samlingssidan som är riktad till dig som är socionom.

Länk till Socionomsidan

Kontakt

Kontakta oss

Eva Sahlén

Direktör Sociala nämndernas förvaltning

Telefon: 021-39 14 68

Kontakt

Relaterade dokument

Hjälpte informationen på denna sida dig?
Hjälpte informationen på denna sida dig?